Fri frakt på beställningar över 120€!
Allmän
Moto hörn, y ID: 2921806-2, adress: Hahlakatu 11a 5a; säljer produkter till företag och privatpersoner inom EU-området. Dessa leveransvillkor gäller för beställning av produkter i vår webbutik och liknande leveranser.
Dessa leveransvillkor gäller från 1 januari 2020. Vi kan ändra leveransvillkoren ensidigt då och då, så vänligen bekanta dig med våra leveransvillkor i förväg varje gång du beställer produkter från vår webbutik.
Produkter och produktpriser
Egenskaper och priser för nätbutikens produkter presenteras i samband med produktpresentationen av varje produkt. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader, så kontrollera priser från varukorgen innan du accepterar beställningen. Priserna på produkterna [inkluderar / inkluderar inte skatter], vilket framgår av varukorgen och i orderbekräftelsen.
Fraktkostnader
De fraktkostnader som kan debiteras för beställningen beror på själva produkten (t.ex. vikt, förpackning) och vald leveransmetod, och de läggs automatiskt till det totala beloppet för beställningen. Du kan se fraktkostnaderna som debiteras för din beställning (om fraktkostnader debiteras) i din varukorg innan du accepterar beställningen.
Beställning och kontrakt
Du kan beställa produkter på hemsidan till vår webbutik genom att flytta dem till kundvagnen och bekräfta beställningen och betala för innehållet i kundvagnen i betaltjänsten. När du beställer från vår webbutik måste du bekanta dig med och godkänna våra vid var tid gällande leveransvillkor. Du förstår att din beställning, som du har accepterat och bekräftat av oss, är, förutom vad som nämns senare om ångerrätt, bindande och skapar ett avtal mellan oss med dessa leveransvillkor.
Betalning och betalningsmetoder
Du kan betala för din beställning med de betalningsmetoder som beskrivs i webbutiken och kan väljas i varukorgen.
Betalningstjänstleverantör
Paytrail Oyj (2122839-7) verkar som betalningsförmedlare och betaltjänstleverantör i samarbete med finska banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj visas som mottagare av betalningen på kontoutdraget eller kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Oyj har licens som betalningsinstitut. Vid klagomål ber vi dig att i första hand kontakta produktleverantören.
Paytrail Corporation, företags-ID: 2122839-7
Innova 2
Lutako-torget 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamistaan
Order- och betalningsbekräftelse
Efter en lyckad beställning kommer en orderbekräftelse att skickas till din e-post, så du anger din e-postadress när du gör beställningen. Betalningssättet som används bekräftas även i orderbekräftelsen.
Om vi av någon oväntad anledning inte kan bekräfta din beställning kommer vi att meddela dig via e-post så snart som möjligt.
Leveranssätt
Vi kommer att leverera din beställning med en av de tillgängliga leveransmetoderna som nämns på vår webbplats, som du väljer när du gör din beställning.
Leveranstid
Våra vanligaste leveranstider för EU-regionen är [leveranstid] dagar, beroende på beställning och leveranssätt. Leveranstiden inom Finland är vanligtvis 1-3 arbetsdagar. Vi snittar 1-2 dagar.
Notera Leveranstider är endast vägledande. Vi förbehåller oss rätten att leveranstiden kan komma att förlängas.
Ångerrätt och returvillkor
Om du är konsument har du enligt den finska konsumentskyddslagen rätt att ångra beställningen genom att meddela oss detta senast 14 dagar efter mottagandet av varan eller det sista varupartiet eller, om det är fråga om regelbunden leverans. av varor, mottagandet av det första varupartiet.
Avbeställningsanmälan ska göras tydligt, till exempel med hjälp av vårt avbeställningsformulär, vår e-post nedan eller med den skriftliga anmälan du skickar med den returnerade varan.
Ångerrätten gäller endast och därför måste produkterna som ska returneras vara i originalförpackning, oanvända och väl förpackade för returfrakt.
Om transaktionen avbryts ska varorna returneras utan dröjsmål och senast 14 dagar efter att du gjort avbokningsmeddelandet till vår returadress som nämns nedan. Vid behov ska återsändaren bevisa att varan har returnerats inom tidsfristen, till exempel med ett returkvitto. Återlämnaren ska betala kostnaderna för returen. Dessa kostnader kommer inte att ersättas till återvändaren.
När du returnerar den levererade beställningen, inkludera ditt namn och kontaktuppgifter samt ditt kontonummer för återbetalningen.
Följaktligen kommer vi att returnera pengarna du betalat för beställningen utan dröjsmål i enlighet med konsumentskyddslagen.
Vår returadress:
Moto hörn
Hahlakatu 11a 5a
04460 Järvenpää
Överföringskontroll, fel- och problemsituationer
Kontrollera leveransen så fort du får den. Om produkten har tappats bort eller skadats under transporten eller på annat sätt inte stämmer överens med din beställning eller är felaktig, vänligen meddela vår kundtjänst så snart som möjligt och senast inom 14 dagar, så kommer vi överens om hur vi ska få felet rättat . I konsumentbutiken följer vi konsumentskyddslagens obligatoriska felansvarsbestämmelser gällande fel.
Tyvärr kan vi inte lämna garanti på elektriska delar!
Kundservice
Vår personal hjälper dig med frågor relaterade till din beställning. Kontakta oss, antingen via e-post eller telefon:
ktracing.fi@gmail.com
Ansvarsbegränsning
Motokulma ansvarar inte för någon indirekt eller direkt eller annan skada relaterad till beställningen, leveransen eller produkten eller orsakad av något av ovanstående, förutom tills en tvingande bestämmelse i konsumentskyddslagen eller annan tvingande lag har föreskrivit annat med avseende på skadan i fråga.
Oenighet
Vi försöker lösa eventuella meningsskiljaktigheter gällande din beställning i första hand genom överenskommelse, så vänligen kontakta vår kundtjänst först för att lösa ärendet.
Om oenigheten om köpeavtalet inte kan lösas genom förhandlingar mellan parterna kan konsumenten hänskjuta ärendet till konsumenttvistenämnden (www.kuluttajariita.fi) ska lösas. Innan ärendet tas upp till konsumenttvistenämnden ska konsumenten kontakta magistraternas konsumentrådgivning (www.kuluttajaneuvonta.fi).
